3 - wow jag hade väl fel



Hon skulle precis säga något när fredos mobil Ringde. Han svarade glatt men hans ansikte ändrades snabbt till allvarligt.
------------------------------------

Alfredos perspektiv:
Jag svarade glatt i mobilen.
- Fredo här. Sa jag.
- hej gubben det är mamma. Sa tydligen min mamma.
- hola mami är det nått särskillt. Sa jag.
- juste ja jag tänkte säga att jag ska iväg på en resa med jobbet till Spanien två månader så du måste ta hand om Aria och hålla koll på henne..
- men kan hon inte följa med dig eller åka till mormor. Bedjande jag. Visst det är inget fel på Aria men liksom vem orkar med sin syrra i två månader. Inte jag iallafall.
- nej jag har redan pratat med mormor men hon mår väldigt dåligt så hon orkar inte. Sa mamma
- Jaja jag ska prata med Justin om hon får följa med. Sa jag innan jag la på.

Jades perspektiv: Alfredo hade fått ett samtal och gått iväg en bit.
- vet ni vem det var? Sa Moshe.
- nej men jag antar att det var mamma eftersom han sa " Hola Mami." sa jag.
Snart så kom Fredo tillbaka. Han gick fram till oss.
- Justin kan jag få snacka med dig. Sa han när han kom fram.
- visst. Svarade Justin med en axelryckning. Dom gick iväg och lämnade mig med Moshe. Fast det gör inget för mig men jag undrar vad dom pratade om. Snart kom dom tillbaka med en allvarlig min.
- Aria du vet att mamma jobbar väldigt mycket. Sa Fredo.
- ja. Sa jag
- hon ska iväg på en resa med jobbet så tydligen så måste jag ta hand om dig. Sa han
- VAAAAA. Skrek jag.
- Japp så du ska följa med oss i 2 månader. Sa han
- så du menar att jag måste stå ut med dig i 2 månader. Sa jag ledsamt.
- Japp och vet du vad det bästa är? Frågade han.
Jag skakade bara på huvudet.
- mamma sa att jag bestämmer över dig under tiden.
- hon sa vad? Nästan skrek jag ut.
- Japp. Sa han bara.
- så du menar att jag måste stå ut med dig i hela två månader och sen så är du min barnvakt också.
- yepp. Sa han
- hur blir det med Angel? Frågade jag.
- hon får nog följa med. Och jag ska ju köpa en hund så då har dom ju nån att vara med. Sa Justin
- men hur blir de med löpningen? Undrade jag
- du får väl ta en paus under tiden. Sa Moshe och ryckte på axlarna. Hela min värld stannade upp. Ta en paus.
- men jag kan Inte ta en paus från löpningen. Sa jag
- varför inte det är ju inte direkt som att du ska tävla i OS. Sa Moshe och skrattade. Jag kollade bara argt på honom.
- och hur vet du det. Sa jag allvarligt.
- tex. Du ser inte så snabb ut. Sa han
- ska vi slå vad? Frågade jag.
- visst.
- vem är snabbast utav er grabbar? Frågade jag.
- det är Moshe här. Sa Justin och skrattade. Alfredo stod bara och kollade på mig eftersom han vet att jag ska springa i OS.
- tävlar då Moshe om du tror du är snabbare än Aria. Sa fredo.
- Fredo du kan ju inte mena Allvar med att du hejar på Aria. Sa Moshe och skrattade.
- du skulle bara veta hur snabb hon är. Sa Fredo.
Jag och Moshe ställde oss utanför affären. Vi bestämde att vi skulle köra ett varv runt affären.
- klara
- färdiga
- gå
Jag började springa. Jag sprang såfort jag kunde.jag sprang runt huset och in i mål.
- wow du har blivit snabbare syrran. Sa Fredo och kramade om mig. Jag gick in i affären och hämtade min väska innan jag gick ut igen. Jag tog upp min vattenflaska och drack. Snart såg man Moshe runt hörnet.
- wow jag hade väl fel. Sa han när han kom i mål.
- Japp så ni får inte säga att jag måste ta en paus i 2 månader. Speciellt inte eftersom jag tävlar i OS om 3 månader. Sa jag.



Kommentarer


Kommentera här:


Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback