8 - seriöst driver du med mig

Kapitel 8


Nästa dag
Arias perspektiv:
Igår hade alla killarna blivit jätteskumma efter att jag kommit in när dom snackade om att nån skulle få ett hjärta krossat. Jaja iallafall. Just nu stod jag och gjorde mig iordning för kvällen. Jag hade gjort klänningen själv så jag hoppades Ryan skulle gilla den. Inte för att jag var kär utan för att det var han som fått mig att älska mode och textilslöjd. Klänningen som jag gjort var vit med ett svart bälte. Självaste tyget var liksom vikt och jättesnyggt. Till det skulle jag ha ett par silvriga klackskor och jag hade satt upp allt hår och sedan haft två flätor som jag satt ihop. I håret hade satt upp blommor. Min mobil plingande till vilket fick mig att komma tillbaka till verkligheten. Jag tog snabbt upp den och kände hur mina ögon tårades samtidigt som jag läste smset.
"Tänkte du ville veta. Inte för att göra dig olycklig. Kramar" och sen var det en bild på när Ezra kysste en blond tjej.
Jag struntade i att svara utan gick istället in på min och ezras konversation där jag skrev att han skulle ringa mig. Inte för att jag ville snacka med honom utan för att jag ville skälla ut honom ordentligt. Jag börjar tro att det var mig grabbarna snackat om igår. Sak samma. Det här skulle inte få krossa mig. Jag gick snabbt in på toaletten i gästhemmet jag sov i. Jag och Fredo delade. Väl inne på toaletten gick jag snabbt mot allt smink och bättrade på mascaran och läppglansen. Jag passade även på att sätta på mig lite parfym. Och inte vem somhälst utan justins parfym Someday. Jag, Emily och Spencer hade fått den i julklapp av Hanna.
- är du klar? Jag vände mig skrämt om och såg att Pattie stod där och kollade på mig.
- du är jättevacker. Sa hon.
- tack Pattie. Sa jag och så gick vi tillsammans ner till vardagsrummet där alla andra väntade.
- seriöst driver du med mig. Utbrast Ryan när vi kommit ner. Jag såg bara frågande på honom.
- va. Sa Justin. Och jag förstod att det inte bara var jag som inte fattat.
- hon har ju på sig en underbar klänning. Vänta. Låt mig gissa. du har gjort den själv. Sa han och nu hade alla blickarna på oss.
- vad trodde du? Att jag skulle gå runt med klänningen Fredo gav mig i julklapp som han gjort själv. Såklart jag har. Sa jag.
- ey så ful var den inte. Utbrast Fredo men jag bara nickade.
- har du Someday på dig? Frågade Justin. Mina kinder blossade upp och jag nickade.
- ska vi sticka. Frågade Pattie.
- Japp lets Go people. Sa Scooter. Jag var inte långt efter och såfort jag kommit ut stod det en vit limousine.

Fredos perspektiv: Aria fick jättemånga kommentarer om hur vacker hon var. Hon kollade snabbt på mig.
- bro telefon tack. Sa hon.
- du skulle bara våga. Sa jag då jag hade en aning om att hon skulle visa en bild på klänningen jag gjort. Hon satte sig ner igen och satte händerna för brösten och lekte sur.
- hey syskonen flores sluta bråka och Fredo ge din syrra sin mobil. Utbrast Scooter. Jag såg bara surt på honom samtidigt som jag gav aria sin mobil. Hon blev snabbt glad och kollade runt på nått innan hon gav mobilen till Ryan som snabbt började asgarva.
- seriöst Ryan vad är så roligt? Frågade Pattie och han visade bilden och snart garvade hela limousinen medans jag begravde huvudet i händerna samtidigt som jag tänkte att aria skulle få betala för dethär.

Vi var nu framme och satt och väntade på maten. Vi var på den vackra resturangen moonlight. Arias mobil ringde och hon ursäktade sig fort.
- Ezra ringer. Han var otrogen. Sa hon till mig på spanska.
- kan han spanska? Frågade jag då också på spanska. Hon såg ut att tänka ett tag innan hon nickade.
- kan nån här spanska? Frågade jag men alla skakade på huvudet.
- prata spanska med han medans du går ut. Sa jag på spanska till aria och hon nickade innan hon svarade och pratade med honom eller mer skällde ut honom samtidigt som hon gick iväg.
- vad var detdär om? Frågade Justin när hon gått ut och nu kollade alla på mig.
- hennes pojkvän var otrogen så nu skäller hon ut honom. Sa jag bara.
- var Ezra otrogen en dag efter att dom blivit ihop igen. Utbrast Dan. jag nickade och alla återgick till sitt och efter några minuter kom aria tillbaka.
- vet dom? Frågade hon på spanska
- ja typ allt. Sa jag också på spansks och hon nickade och började sen prata med Dan som hon satt brevid.

Dans perspektiv:
- så Aria hur går det i skolan. Frågade Scooter och nu hade alla uppmärksamheten på henne.
- det är helt okej. Svarade hon och rykte på axlarna.
- men var Kenny, dan och Ryan dina lärare? Frågade Carin.
- kenny var tränare, ryan textillärare och dan musiklärare. Rättade hon och Carin nickade.
- men om du är snabbare än Kenny och gjort Ryan avundsjuk. hur gick det i musiken för henne Dan? frågade Scooter och nu kollade alla på mig. Hur skulle man formulera detta? Jag får ju inte riktigt säga att Aria är den mest begåvade elev jag haft och att hon sjunger som en Ängel.
- hon var en bra elev. Sa jag bara och hoppades att det skulle räcka vilket det verkade göra då alla fortsatte på maten.

1 timme senare.
Maten var uppäten och vi satt nu och åt på våra desserter.
- hur mår eran pappa? Frågade Scooter Aria och Fredo. Jag kände snabbt hur jag satte i halsen.
- ursäkta mig ett ögonblick. Sa Aria snabbt och gick iväg.
- jag fixar det. Sa Fredo suckande och följde efter.
- sa jag nånting fel? Frågade Scooter.
- deras pappa dog för snart 10 år sedan. Aria var med så hon är väldigt känslig när man pratar om honom. Hon såg liksom på när hennes pappa blev skjuten. Fredo har kommit över det då han var äldst men håller fortfarande koll på Sina systrar men mest Aria då hon var med och är yngst. Sa jag och alla kollade nu med frågande blickar på mig.
- men gud stackars liten men hon kan ju inte varit särskilt gammal då. Utbrast Pattie.
- hon var fem. Fredo var tolv. Lexi var tio. Sa jag.
- Aria är fortfarande ledsen över det som hände men har inte våga säga allt som hände. Hon har fått för sig att det var hennes fel att han dog så Fredo håller alltid extra koll på henne. La jag till.
- jag går och kollar hur det är med henne. Sa Pattie och gick iväg. Snart kom Fredo tillbaka men han var glad?
- hur kan du vara glad? Utbrast Justin.
- jag slipper se på när aria är ledsen för en gångs skull. Sa han glatt.
- gråter hon ofta pga det som hände. Frågade Kenny.
- typ. Hon drömmer om det som hände ibland och sen så vaknar hon upp och ser ut som att ha sett ett spöke. Svarade Fredo.
- var det det hon drömde om för några veckor sedan? Frågade Justin och Fredo nickade.

Arias perspektiv:
- det är okej. Sa Fredo och strök mig över håret.
- hur kan du veta? Du var inte med. Sa jag.
- men jag var ju inte så långt borta. Svarade han. Man hörde ett par klingande steg och snart så såg man Patties vackra ansikte komma ut ur mörkret.
- jag kan snacka med henne Fredo. Du kan gå in. Sa hon och Fredo nickade och gick iväg.
- det är okej att gråta jag fattar hur det känns. Sa hon och jag kollade frågande på henne.
- hur då? Frågade jag.
- min pappa är också död. Han dog natten innan sommarlovet. Min bror som hade bestämt att han skulle spendera sommarlovet där fick istället vara på begravning. Jag var också fem. Sa hon och jag satte mig i hennes knä.
- vill du berätta vad som hände? Det hjälpte för mig även om jag inte var med.Sa hon och jag nickade.
- hela familjen skulle till Spanien på släktträff. Jag hade aldrig varit där innan bara sett bilder. Jag och pappa skulle gå förbi banken och ta ut pengar till mig så att jag hade pengar till att köpa en ny docka som bara fanns i Spanien. När vi hade hämtat pengarna kom en kille med mask och pistol in. Han gick snabbt fram till kassan och tog alla pengar. När han skulle vända sig om såg han mig där sitta och skaka på golvet.Han gick snabbt fram till mig och tog mig runt halsen. Pappa såg det och sparkade honom mellan benen. Mannen fick genast ont och släppte mig så att jag ramlade på golvet med huvudet först. Mannen tog sin pistol och sköt pappa mitt i bröstet där hjärtat sitter. Pappa ramlade snabbt ner på golvet samtidigt som mannen stack. Jag såg att pappas mobil ramlat ut hans ficka. Jag tog snabbt upp den och ringde mamma. När dom kom var pappa redan död och jag hade börjat blöda i pannan. Sa jag och tog upp min lugg så man såg mitt ärr. Pattie såg beklagande på mig.
- känns det bättre? Frågade hon efter en stund.
- ja tack Pattie. Sa jag
- det är lungt hjärtat. Vill du gå in? Frågade hon.
- ja jag börjar frysa. Sa jag och skrattade.
Vi började gå in och satte oss snabbt på våra platser.
- What The fuck? Hur kan du vara glad när du för mindre än 10 minuter sen grät i min famn? Frågade Fredo.
- för det första sluta svära knäppo.. För det andra så har jag en kompis som jag kan snacka med. Sa jag och blinkade mot Pattie.
- jag är så ledsen Aria. Det var inte meningen att ta upp något känsligt. Utbrast scooter men jag bara skakade på huvudet.
- det är okej Scooter. Det är jag som överreagerar när man snackar om pappa och det kommer ju förfölja mig resten av mitt liv. Sa jag och visade mitt ärr och dom flämtade till men vågade nog inte kommentera nått.
Vi fortsatte att äta upp innan vi satte oss i limousinen och åkte till Justin. Såfort vi kom in gick jag snabbt upp till mitt och fredos rum. Tog av mig kläderna, satte på mig pyjamas, la mig i sängen och somnade.

Alfredos perspektiv:
så fort vi kommit hem Till Justin gick jag, Justin och dansarna mot tvrummet. Justin slängde snabbt kontrollerna till oss för att sen sätta på xboxet.
- vart är din syrra Fredo? Frågade Marvin efter en stund.
- tror hon ligger och sover. Svarade jag.
- jag är trött ska vi lägga oss och sova? Frågade Antonio och vi alla nickade. Vi la konsollerna på tvbordet. Jag sa snabbt Godnatt och gick upp för trappan. Så fort jag kom upp på rummet såg jag att Aria låg och sov sött i sin säng. Jag gick snabbt fram till henne och kysste henne i pannan. Hon gnydde snabbt till vilket fick mig att skratta men jag satte snabbt en hand för munnen. Jag gick mot min säng och tog av mig kläderna så jag bara hade kalsongerna. Gud vad skönt det Ska bli att få sova lite. Tänkte jag samtidigt som jag la mig i sängen och allt blev svart.


Jag vaknade av att någon skakade om mig. Jag kollade snabbt mot sidan och såg att Aria såg på mig.
- vad gör du? Frågade jag och gäspade.
- förlåt jag kunde inte sova. Sa hon.
- kom här. Sa jag och klappade på platsen brevid mig.
- har jag sagt att jag älskar dig? Frågade hon samtidigt som hon la sig brevid mig.
- du kan ha nämnt det. Sa jag och la min hand över hennes magen och drog henne mot mig.
- jag älskar dig. Sa hon innan hon blundade och snart hörde man hennes små små snarkningar.



Kommentarer
jasmina

ohh jättebra meeeeeeeeeeeer

2013-09-05 @ 22:55:25
URL: http://justindrewnovell.bloggplatsen.se
Sammi

omg så bra man kan inte sluta läsa din novell:)

2013-09-07 @ 18:53:05


Kommentera här:


Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback