5 - det där var för att du gillar Justin Bieber.


Alfredos perspektiv:
Maten var nu klar så det var bara att duka. Helt plötsligt hördes ett skrik vilket fick både mig och justin att hoppa till. Vi kollade snabbt på varandra innan vi sprang ut till vardagsrummet. När vi kom in så satt Aria spikrak i soffan och såg ut som att ha sett ett spöke.
Jag sprang snabbt dit och kramade om henne. Hon började gråta mot min axel så jag lyfte upp henne så hon satt i mitt knä.
- vad hände? Frågade jag efter en stund.
- pappa. Svarade hon bara men det räckte för mig. För 10 år sedan så var hela familjen i spanien för att träffa släkten. Pappa och Aria skulle gå förbi banken och komma dit sen. När dom var där så kom en man in och rånade banken. Mannen såg sen Aria och lyfte henne om halsen. Men pappa sparkade snabbt mannen mellan benen så han tappade Aria. Mannen hade då tagit fram en pistol och skjutit våran pappa framför ögonen på Aria. Mannen sprang sedan snabbt därifrån och Aria tog pappas telefon och ringde mamma. Hon hade haft samma mardröm sedan dess.
- det är inget att oroa sig för. Sa jag.
- maten är klar. Sa Justin. Det var först då jag kom på att han var här. Jag släppte Aria och så gick vi tillsammans till köket.
- vem var killen du bråkade med? Frågade justin efter en stund.
- det där var Ezra Fitz. Min engelskalärare och pojkvän. Sa aria men hon viskade när hon sa pojkvän.
Det var då jag kom på vad jag kände igen honom ifrån. Förra året så hade mamma inte hunnit på Arias utvecklingssamtal så då hade jag fått gå.
- men varför bråkade ni? Frågade jag.

Arias perspektiv:
- men varför bråkade ni? Frågade Fredo.
Skulle jag berätta?
- han var förlovad och tjejen tog aldrig av sig ringen även om det var hon som gjorde slut. Sa jag innan jag gick därifrån. Varför skulle jag alltid vara så känslig när jag pratade om Ezra. En surrande fick mig snabbt att hoppa till. Jag tog upp mobilen ur fickan och det stog att Spencer ringde. Jag svarade snabbt.
- hey Spencer.
- Hey Aria.
- var det nått särskilt? Undrade jag.
- jag tänkte fråga om jag kan sova över. Mamma och pappa ska iväg och Melissa är med Ian på smekmånad. Sa hon.
- det är klart ska bara fråga Fredo. Sa jag.
- är han hemma nu?
- Japp mamma år i Miami så då är Fredo här. Sa jag
- men jag messar om det går. Sa jag innan jag la på och gick tillbaka till grabbarna.
- Fredo kan Spencer sova över? Frågade jag.
- visst. Sa han bara innan han fortsatte med disken. Jag tog fort upp telefonen och messade Spencer.
" hey Spence. Det var okej att du sov över för Fredo. Han har också en kompis som sover över men jag ser till så att dom inte stör oss. - Aria"

Spencer hade nu kommit hit så vi gjorde iordning i mitt rum.
- när ska du berätta för din familj att du sjunger? Frågade Spencer appropå ingenting. Jag kollade bara på henne som att hon var galen.
- aldrig. Sa jag som att det var uppenbart men hon bara suckade högt.
KNACK KNACK.
Ett högt knack på Dörren fick oss båda att hoppa till. Dörren öppnades och fredos ansikte prydde våra näthinnor.
- jag och Justin sticker till affären. Är det nått ni vill ha? Undrade han
- redbull, läsk, chips och godis. Sa Spencer och jag nickade.
- okej ses sen. Sa han innan han stängde dörren och gick iväg.

Justins perspektiv:
- vem är Spencer? Frågade jag när vi gick till affären.
- det är En av arias bästa vänner. Hon är även kompis med Hanna och Emily men dom är hemma hos sig. Sa Fredo.
- och dom är alla snygga. La Fredo snabbt till och jag bara skrattade. Vi gick snabbt in i affären och gick snabbt Fram till snacksen och tog det vi skulle ha innan vi gick till kassan och betalade. När vi kommit ut så ringde fredos mobil. När han såg vem det var slutade han snabbt prata högt för att istället viska med personen. Han la snart på och bara log mot mig.
- vad? Frågade jag när jag blev trött på leendet.
- du kommer få en stor överraskning när vi kommer hem. Sa han bara innan han tog upp telefonen och messade nån.

Arias perspektiv:
" hey lilsis. Tänkte säga att två kompisar till mig kommer också ikväll så om du vill får du bjuda hem Emily och Hanna så blir vi lika många. - bigbro."
Jag bara stirrade på smset flera gånger om. Spencer hade såfort hon sett messet gått och ringt Emily och Hanna så dom var påväg. Det jag undrade var vilka dom andra killarna var. Ett högt plingande på dörren fick mig dock att hoppa till. Jag sprang snabbt ner till Hallen där alla tjejerna stod och kramades så jag bara "hoppade" in. Ett till plingande på dörren fick oss alla att hoppa till. Jag öppnade snabbt dörren och 2 killar sto där.
- hej kan jag hjälpa er? Frågade jag.
- vi är fredos kompisar. Sa den ena.
- självklart kom in. Sa jag och öppnade dörren helt. Ett plötsligt skrik fick oss alla att kolla bak mot Hanna som stod med handen framför munnen.
- vad. Sa jag när hon lugnat ner sig.
- ni är.. Ni är.. Chaz och Ryan. Sa hon innan hennes ögon rullade bakåt och hon fall ner på golvet medans vi bara såg konstigt på henne. justja hon är en belieber.
Ytterdörren öppnades och Justin och Fredo kom in. Dom kollade glatt på oss men blev snabbt förvånade utav Hanna som låg på golvet.
- what? Frågade Fredo.
- tja ser du tre killar som inte brukar vara här när hon är här? Frågade jag sarkastiskt. Han tänkte efter lite innan han ooade och gick ut i köket för att komma tillbaka med ett glas vatten för att hälla över henne när han stannade och kollade på oss.
- borde vi verkligen? Frågade han och kolla på mig och dom andra tjejerna och vi bara kollade seriöst på honom. Mm mumlade han samtidigt som han hällde det över Hannas ansikte.
- vad var det där för. Sa hon surt när hon väl vaknat till liv och ställt sig upp.
- det där var för att du är gillar Justin Bieber. Sa jag och dom andra tjejerna skrattade.
- hey jag står faktiskt här. Utbrast Justin upprört.
- det var meningen. Sa jag och nu skrattade alla förutom Justin och Hanna.
- vi glömde presentera oss. Jag är Aria syster till knäppisen som ni på nått idiotiskt sätt är vän med. Sa jag och skrattade.
- jag är Chaz. Din knäppis till brors väns vän.Sa tydligen den som hette Chaz.
- jag heter Spencer. Jag är din väns väns systers bästis. Sa Spencer.
- wow girl det låt inväklat men jag är Ryan. Sa han som tydligen hette ryan.
- jag är Hanna. Sa Hanna.
- jag är Emily. Sa Emily.
- även om alla känner mig så heter jag alfredo. Sa Fredo och Skrattade.
- och jag behöver inte presentera mig för killarna känner mig och jag är rätt så säker på att ni tjejer vet vad jag heter. Sa Justin och kollade menande på Hanna i slutet av sin mening.



Kommentarer
Ida

sv. hejhej :) vi skulle gärna kunna göra ett länkbyte om du fortfarande är intresserad :)

2013-08-11 @ 18:25:57
URL: http://swag.blogg.se


Kommentera här:


Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback