2 - du vill verkligen dö va?

Kapitel 2

 

Fredo har sagt vilken butik han tyckte var bäst och vi har bestämt att åka och köpa Play där.       

 ---------------------------- --------

Arias  perspektiv: det hade nu gått en vecka sen jag fått reda på att jag skulle jobba i djuraffären. Jag skulle göra det efter skolan och jobba till att dom stänger. Fast först måste jag hämta Angel. Det ska bli jätteroligt att ha henne med sig. Just nu satt jag i fysiksalen och jobbade på ett fysikprojekt. Emily hade idrott, Spencer hade historia och Hanna hade slöjd. Det är konstigt att vi är så bra vänner även om vi hade så olika intressen.

 

Just nu är jag påväg till djuraffären med Angel.

- hej jag ska jobba här. Sa jag till hon i kassan. 

- Aria Flores? Undrade hon.

- det är jag. Och detta är Angel. Sa jag och visade henne.

- men gud vad söta hon är. Sa hon.

- jag heter iallafall Sofia och kommer vara din chef när du jobbar här. Fortsatte hon.

- trevligt att träffas. Sa jag. 

- detsamma förresten så kommer en kändis sen så vi kommer stänga ner butiken då. Sa hon innan hon gick ut så jag följde efter.

 

En timme senare hade jag fått reda på hur man gjorde. Just nu hade jag tio minuters rast så jag gick till starbucks och köpte en latte. När jag var tillbaka gick och letade efterAngel . Jag såg henne men hon var inte ensam. Det var 3 andra killar som var med henne.

Jag visslade till mig min hunds uppmärksamhet men även killarnas. När jag såg dom fick jag en chock.

 

Justins perspektiv: Jag, Fredo och Moshe var nu påväg in till djuraffären Fredo hade rekommenderat. Så fort vi kom in kom en kvinna fram till oss.

- hej Sofia. Sa hon och skakade hand med mig.

- hej Justin. Tack. Sa jag 

Vi gick längre in i affären och jag såg snart en  jättesöt valp. Så fort den såg oss sprang den till oss. 

-

-tjena Angel. Sa Fredo till hunden.

- hur vet du vad hunden heter? Undrade jag snabbt.

Han skulle precis svara när han hörde hur nån visslade. Vi kollade snabbt bak och såg en kort men söt  tjej med  svart hår som hade blicken på hunden men såg snart oss då hennes blick ändrades till Chockad.

- hej Aria. Sa Fredo när hon kom fram till oss. Han kramade om henne och pussade henne på hjässan.

- Hola Alfred. Sa hon.

- seriöst du måste sluta kalla mig det. Sa Fredo.

 - Sluta vara jobbig isånnafall. Sa hon som tydligen hette Aria.

- hörni jag vill inte avbryta men hur känner ni varandra? Sa jag.

- det är min lilla lillsyrra  Aria. Sa Fredo.

- yeah och det där är mitt pucko till storebror Alfredo. Och förresten fredo jag är inte liten jag är bara kort. Sa Aria och skrattade.

- och 15. Sa han

- du vill verkligen dö va? Undrade Aria argt.

- hörni jag vill inte avbryta eran syskonkärlek men vems är hunden?? Undrade Moshe.

- den är min. Sa Aria.

-det där är Angel. Fortsatte hon och pekade på den söta hunden som naffsade på sin matte.

- söt. Sa Moshe.

- tack. Vill ni ha hjälp med nått. Sa hon sen.

- Japp Justin här ska köpa en hund . Sa Fredo och klappade mig på axeln.

- hane eller hona? Undrade hon.

- hane. Sa jag.

Hon gick snabbt iväg och kom snart tillbaka med 3 hundar. En var svart, en var brun och en var ljusbrun 

- vilken? Frågade hon.

- den ljusbruna. Sa jag

Hon skulle precis säga något när fredos mobil Ringde. Han svarade glatt men hans ansikte ändrades snabbt till allvarligt.

 

 
 


Kommentarer


Kommentera här:


Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback