1 - Speciellt när alla killar kollar på mig

 

 

 

 

Kapitel 1

 

11 mars

 

- Aria. Hörde jag mamma ropa så fort jag kom in i huset.

- Vad. Skrek jag.

- kom till köket. Skrek hon.

Jag gick tyst in i köket där mamma satt.

- vad? Sa jag

- du fick jobbet i djuraffären. Sa hon

- jaaaa. Sa jag och hoppade runt som en 3åring.

- du kommer jobba varje dag efter skolan från och med nästa vecka och det var okej att ha med sig Angel eftersom det är en djuraffär och jobbet varar i två veckor. Sa hon innan hon ställde sig upp och gick ut ur köket. Jag hoppade snabbt upp på fötter och sprang upp för att ringa tjejerna.

 

 

12 mars

 

- mamma jag sticker ut och springer. Sa jag innan jag sprang ut genom dörren.

Jag hade sprungit sen jag var 4/5 år nånting och hade börjat tävla när jag var 10. Nu tränar jag inför mästerskapet i löpning. Och som vanligt kommer jag att försöka vinna. Jag har vunnit varje år men nu   Tränar jag elit vilket är jobbigare. Man måste springa snabbare och jag springer med killar. Det kan vara det jobbigaste. Jag har gjort det hela mitt  liv och har inte tänkt sluta. Men det kan vara störande. Speciellt när alla killar kollar på mig. Förutom löpning tränar jag även dans och surfar.

 

Justins perspektiv: Det ska bli så skönt med lite lov. Jag och Fredo ska  åka och köpa mig en hund i Miami nästa vecka. Jag hade redan bestämt att jag skulle köpa en kille och att jag skulle döpa den till Play. Jag fick det namnet från att jag älskar att spela spela och sporta.

Fredo har sagt vilken butik han tyckte var bäst och vi har bestämt att åka och köpa Play där.   

 



Kommentarer


Kommentera här:


Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback