Kapitel 6 - Fredo ge hit min bok din tönt


3 april. Morgon.

Arias perspektiv:
Dagen var nu kommen. Idag skulle jag följa med på turné. Jag höll just nu på att packa ner allt i Mina väskor. Jag gick mot hemliga dörren och låste upp. Inne i hemliga rummet var det en som en mini studio med instrument och studiosaker. En gång hade jag varit hemma själv i några dagar så då hade jag använt mina pengar till att köpa allt. Jag hade tillochmed gjort så man inte hörde utifrån rummet.jag gick snabbt fram till skrivbordet där jag snabbt tog tag i min speciella låtbok. Den var speciell för den kunde bara öppnas med mitt halsband som hade en g-klav som smycke. Jag gömde alltid det under mina kläder som jag hade på mig. Jag öppnade boken samtidigt som jag gick mot dörren och gick ut och låste dörren när jag samtidigt läste en av mina låttexter.
- vad läser du? Sa en röst bakom mig. Jag vände mig snabbt om och såg Fredo stå där med en frågande blick. Jag stängde snabbt boken och kollade på honom.
- inget. Sa jag.
- vad är det för bok du håller i då? Frågade han.
- vilken bok. Sa jag och gömde boken bakom mig. Han såg konstigt på mig innan han snabbt sprang mot mig och slängde upp mig i luften. Han fångade mig fort innan han tog boken och la mig på golvet och sprang ut ur rummet. Jag ställde mig snabbt upp och sprang ut ur rummet och ner för trappan men stannade snabbt när det inte bara var Fredo där. Utan det var 4 grabbar också och 2 av dom hade jag ju träffat innan.
- hej grabbar. Sa jag innan jag sprang och jagade Fredo genom hela huset men stannade snabbt när jag kom på att han inte kunde öppna utan mitt halsband. Så istället gick jag mot grabbarna. Jag tyckte jag kände igen en av killarna. Helt plötsligt kom jag på vem han var. Det var ju Usher. Hur kunde jag vara så dum.
- hej igen. Sa jag och dom skrattade.
- hej. Sa Usher.
- får jag fråga vad ni gör här. Frågade jag när vi presenterat oss.
- vi tänkte komma hit och säga att vi åker om en halvtimme. Sa Scooter som jag fått reda på var justins manager.
- en halvtimme. Utbrast jag högt innan jag sprang mot Fredo som kommit in i rummet och försökte öppna boken. Han skrattade snabbt innan han gömde sig bakom Moshe.
- Fredo ge hit min bok din tönt. Sa jag och försökte ta mig förbi Moshe.
- aldri.. Sa han men längre kom han inte innan jag tagit boken och sprang därifrån.
- jag är klar om fem minuter. Skrek jag innan jag stängde dörren. Jag gick snabbt fram till mina mörkblå resväskor och la i boken och stängde. Nu är det bara att klä på sig nått mer passande. Sa jag för mig själv samtidigt som jag gick mot WIC och öppnade dörren. Väl inne bestämde jag mig för att ta mina svarta jeans. En ljusrosa tröja med ett tjockt band. Till det en svart kavaj. Jag gick snabbt ut ur rummet och tog min svart handväska och la i saker som man kan använda på planet. Där i la jag ner laddare, hörlurar, min MacBook, iPhone och mina favoritböcker. Starcrossedböckerna.
Jag sprang snabbt ner för trappan med väskorna där killarna stod och snackade.
- klar? Frågade Fredo.
- Japp. Vart ska vi först. Sa jag glatt.
- först ska vi vara lite i USA och jobba i studio och ha konserter. Sen efter en vecka ska vi bort mot Spanien. Fast om en stund ska vi träffa crewet och imorgon ska hela crewet gå på middag. Sa Scooter samtidigt om han kollade i sin telefon.
- ska vi åka. Sa Fredo?
- visst ska bara sätta på mig skorna. Sa jag samtidigt som jag satte på mig mina ljusrosa klackskor som Matchade tröjan.
Hejdå huset ses om 2 månader. Tänkte jag innan jag låste dörren och mitt liv på turné började.
________________________________
förlåt för fördröjningen av kapitlet. I Söndags kväll blev det bestämt att jag skulle med min kusin, moster, mormor och morfar till Vimmerby. Jag har skrivit kapitlet när dom sovit och på tåget. Aja strunt i det nu. Vad tyckte ni om kapitlet? Kommentera. Minst 2. Måste gå nu. Ska äta klart innan vi ska ta tåget hem om 43 minuter. Hörs sen så kommentera.



Kommentarer
Maria :*

Jätte bra!

2013-08-16 @ 20:20:04
jasmina

jättebra meeer

2013-08-20 @ 16:36:08
URL: http://www.justindrewnovell.bloggplatsen.se


Kommentera här:


Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback