4 - Fredo lägg dig inte i

Snart såg man Moshe runt hörnet.
- wow jag hade väl fel. Sa han när han kom i mål.
- Japp så ni får inte säga att jag måste ta en paus i 2 månader. Speciellt inte eftersom jag tävlar i OS om 3 månader. Sa jag.
------------------------------------
Justins perspektiv:
vi hade sagt hejdå till Aria för nån timme sedan för att hon skulle nånstans. Så jag och Fredo eller ja bara Fredo hade bästämde att vi skulle sticka hem till honom. Jag tror att han ville träffa sin mamma. Vi satt just nu i bilen påväg dit.
- så kan du berätta varför du vill till din mamma? Undrade jag när vi nästan var framme.
- eftersom hon ska till Spanien och förra gången vi var där så dog min pappa. Sa han ledsamt.
- förlåt jag skulle inte tagit upp det. Sa jag.
- nej det är lungt det är bara det att jag inte vill att det ska hända mamma nått. För om hon dör är det jag som måste ta hand om Jade och då måste jag sluta jobba för dig. Viskade han. Jag förstod att han var ledsen.
Vi parkerade bilen och gick ut. När vi kom in så hälsade Fredos mamma Isabelle snabbt på oss.
- hej grabbar. Det finns mat i köket om ni blir hungriga. Jag sticker till jobbet och kommer hem nästa vecka för jobbet ska åka till Miami en vecka så Fredo du är hemma och passar Jade och hon får inte vara hemma själv. Sa hon snabbt innan hon gick iväg.
Så vi satte oss I soffan och såg på tv innan vi blev trötta och somnade på soffan.

Alfredos perspektiv:
Jag vaknade utav att nån skrek och klampade in i huset. Jag satte mig upp yrvaket och såg att Justin såg minst lika förvånad ut som jag. Vi ställde oss upp och var påväg att gå och kolla när Aria kom in med en äldre kille efter sig. Man såg att killen försökte säga nått och att Aria var skitsur. Vem var den här killen igenteligen. Man såg att killen sa nått men vi hörde inte då Aria blev vansinnig och kastade en kudde på honom. Jag ställde mig fort upp och sprang och ställde mig mellan dom innan Aria kastade nått allvarligt.
- Hörni borde vi inte ta det lite lungt här va. Sa jag.
- hur jävla dum kan du va Ezra och Fredo lägg dig inte i. Sa Aria ursinnig.
- hon skulle ha tagit av sig den.. Sa den här Ezra som jag fått reda på att han hette.
- du skulle lika gärna vara gift nu. Skrek Aria.
- men det är jag ju inte så varför bryr du dig. Sa Ezra.
Man såg hur det började "brinna" i Aria ögon.
-du sa inget den första dagen vi träffades. Skrek Hon innan hon flyttade på sig och tog tag i lampan som stod på tvbordet. Jag tog snabbt tag i lampan och slängde Aria över axeln och gick ut till köket innan jag sa till justin att få ut killen ur huset. Jag gick snabbt fram till Aria som satt och grät på stolen där jag satt henne. Man såg hur hon tänkte innan hon sprang ut ur köket innan jag han fånga henne. Jag sprang snabbt ut ut köket och efter henne. När jag kom ut ur vardagsrummet såg man att Aria var påväg att hoppa på killen men jag sprang snabbt dit och tog Aria över axeln igen.
- Fredo släpp ner mig. Skrek hon och sparkade med fötterna.
- det är nog bäst att du går. Hörde jag Justin säga till Ezra killen.
- du ska få tillbaka för det här Ezra. Och förresten så slutar jag i engelskaklassen så jag slipper se dig. Skrek Aria men man kunde höra hur gråten var påväg.
Man hörde hur nån stängde dörren och det blev knäpptyst förutom Arias tårar.
Jag släppte efter en stund ner henne och hon sprang fort upp för trappan och in till sitt rum.
- fattade du vad dom menade med allt det där? Undrade Justin efter en stunds tystnad.
- nej men jag tyckte jag kände igen den där Ezra grabben. Sa jag.
Vad var det jag kände igen honom ifrån? Det hördes helt plötsligt steg i trappan och man såg snart Aria som hade händerna fulla med smycken, kläder och foton.
Hon gick ut i köket och kom snart tillbaka med en tändare också.
- kom Fredo. Sa hon bara.
- varför? Undrade jag.
- du är över arton och jag får ju liksom inte elda upp nått utan vuxen tillsyn så idag är du vuxen. Sa hon och gick ut genom altandörren. Jag såg på justin som ryckte på axlarna och gick ut genom altandörren med mig efter sig.
När vi kom ut såg vi hur Aria satt på huk och kollade in i elden som hon tänt.
- vill du berätta vad som hände och vem den där Ezra var.
Aria vände sig mot mig innan hon hastigt reste sig och sprang in i min famn och började gråta. Sen helt plötsligt gick hon ur min famn och in i huset igen. Jag såg på Justin att han såg lika förvånad ut som mig innan han satte sig ner och såg in i elden och jag gjorde samma sak. Snart hörde man Aria komma ut och såg snart att hon höll i ett guldigt berlokarmband som hon snart slängde i elden innan hon gick fram och satte sig i mitt knä och började gråta igen.
10 minuter senare låg hon och sov i min famn och elden hade slocknat. Justin hade gått in och gått upp på mitt rum för en stund sedan. Jag hade sagt att jag skulle stanna ute tills elden hade slocknat. Jag ställde mig försiktigt upp med mina armar under Hennes knäveck och huvud. Jag gick in genom dörren till huset och gick försiktigt upp för trappan för att inte väcka henne. Vad mamma har sagt till mig så sover hon inte mycket på nätterna vilket oroar mig så jag ville helst inte väcka henne när hon väl sover. Det jag undrar var vart jag kände igen Ezra ifrån. Får väll fråga Aria sen ikväll. Jag smög snabbt bort till Jades dörr och öppnade den.
När jag kom in såg jag att hon hade gjort om rummet för nu hade hon tapetserat dit en vägg som hade silvriga blommor och svart bakgrund medans resten av väggarna var bara var svarta. I rummet var det ett stort skrivbord och mittemot var det 3 dörrar. En till en WIC en till nått hemligt och sista till en toalett. Hon hade också en stor plattv på väggen.
Sängen var en svartvit dubbelsäng. Jag la snabbt men försigtikt ner henne där innan jag smög ut ur dörren och stängde innan jag gick ner för trappan och in i mitt rum där Justin satt och spelade Xbox.
- hur är det med Aria? Undrade han när jag kom in.
- med tanke på att hon somnade i mitt knä för hon hade gråtit så mycket så tippar jag på trött och ledsen. Sa jag. Han såg bara beklagande på mig.
- vill du sova över här? Undrade jag efter en stund.
- visst. Sa han innan han vände sig mot spelet och kastade en konsoll mot mig som jag glatt fångade.

Arias perspektiv: jag fladdrade snabbt upp ögonen och märkte att jag var i mitt rum. Vad hade hänt igår? Jag kommer knappt ihåg nått. Jag ställde mig snabbt upp och smög ner för trappan och in i köket. Väl inne i köket gick jag mot kylen där jag tog ut en colaburk och drack. Mamma brukade inte låta mig dricka så mycket då jag oftast får en sockerkick men mamma är inte här så vem bryr sig.

Alfredos perspektiv:
Jag och Justin slutade spela när vi hörde hur nån hoppade runt i vardagsrummet innan vi sprang dit. När vi kom dit såg vi Aria dansade och hoppade runt i huset. Sockerkick. Var det första som kom in i min hjärna. Aria fick oftast det när hon druckit läsk. Det var därför mamma sagt att Aria inte fick vara hemma själv. Såfort Aria såg oss skuttade hon snabbt fram och kramade oss.
- Sockerkick. Sa jag när hon släppt oss.
- Japp och det äger. Förstår inte varför mamma aldrig låter mig dricka läsk. Det är ju svingott. Skrattade hon fram innan hon skuttade bort från oss och in i köket.
När hon kom tillbaka hade hon med sig en stor läskflaska och en skål popcorn.
- vill ni se på film med mig? Undrade hon när hon satt sig i soffan.
Jag kollade på Justin som nickade så vi gick och satte oss brevid henne. Jag på ena sidan och han på andra sidan.
Vi kollade vilken film som var i och som vanligt var det en skräckfilm eftersom oftast när jag var hemma såg jag på skräckfilm medans Jade var uppe och gjorde nått i det hemliga rummet, Jag kände hur Jade hoppade till i min famn och det var först då jag kom på att hon hatade skräckfilm. När vi såg på skräckfilm brukade det sluta med att hon gömde sig under ett täcke. Jag kommer ihåg att jag skrattade så mycket så att Jade började slå mig.

Filmen slut

Så rätt som jag hade så hade ju Jade gömt sig men denna gång vid mitt bröst . Men det roliga var att hon bara efter nån minut hade somnat så vi hade satt henne i mitt knä istället så att vi fick mer plats för våra fötter.
- vad säger du ska vi fixa lite käk? Frågade jag Justin efter en stund.
Han nickade innan han reste sig upp. Jag ställde mig upp och la ner Jade på soffan innan jag gick ut och började laga Jades favoritmat: Spagetti och köttfärssås. Tänkte att det skulle vara bra för henne med tanke på vad som hände även om jag inte visste. Och sen så var det ju justins favoritmat också.



Kommentarer


Kommentera här:


Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback