7 - ni mosar mig

Justins perspektiv:
Det ska bli så kul att ha en ungdom till med sig. Aria kommer få dela turnébuss med mig,Fredo,
Kenny, ryan good och dan kanter.
Så hon kommer få bo med bara killar. Men jag hoppas hon kommer gilla det ändå. Tja förutom att hon måste stå ut med sin brorsa 2 månader. Gud jag skulle aldrig klara av Fredo som min brorsa så jag förstår inte hur hon orkar. Iallafall. Nu sitter vi i bilen påväg hem till mig. Hela crewet var redan där. Så dom väntade bara på oss. Bilen stannade vilket fick mig att komma tillbaka till verkligheten. Dom andra gick ut genom bildörren så jag förstod att vi var hemma. Jag gick snabbt ut ur bilen innan jag hörde att Scooter låste den. Jag gick snabbt efter aria men hon stannade fort när vi kommit innanför dörren.

Arias perspektiv: så fort vi kommit in genom dörren stannade jag fort då jag såg 3 välkände ansikten.
- Kenny, Ryan, Dan vad gör ni här. Sa jag chockat.
- Aria. Sa dom minst lika chockat.
Jag gick snabbt ur mina skor och skulle precis dra in dom i en kram men dom han före och nästan mosade mig.
- ni mosar mig. Sa jag och försökte komma loss. Dom släppte mig snabbt så jag drog snabbt in dom i en kram var. Jag vände mig om och såg nu att alla andra i crewet kollade chokat på oss.
- hur känner ni varandra. Frågade Fredo.
- Kenny var min tränare, Ryan var min textillärare och Dan musiklärare. Sa jag.
- här ni varit lärare utbrast Justin chokat och killarna bakom mig skrattade bara innan dom nickade.
- Fredo. Din lillasyster eller som hon är för min lilla gosebjörn är den ända som någonsin har slagit mig i löpning. Sa Kenny innan han kramade om mig.
- man kan ju undra varför. Sa Moshe och då kom jag och tänka på när vi hade tävling utanför affären. Det hade varit så kul eftersom jag vann.
- bara för att du förlorade. Sa jag glatt och nu såg Kenny förvånat på Moshe.
- har ni tävlat. Sa han.
- ja och dendär lilla " gosebjörnen " är inte så långsam precis.
- vann hon. Sa Kenny och flämtade till men jag bara slog honom i magen men det gick inte så bra då han istället välte omkull mig så jag låg på golvet.
- sa jag inte att du inte kan slå mig i nått förutom löpningen. Sa Kenny och nu skrattade alla i crewet.
- haha. Sa jag bara innan jag reste mig upp. En knackning på dörren fick mig dock att hoppa till. Justin gick snabbt dit och öppnade och kom snart tillbaka med Ezra bakom sig.
- aria kan jag få snacka med dig. Sa han. Jag suckade innan jag gick mot fredo.
- är jag inte tillbaka om tio minuter så får du komma och rädda mig. Viskade jag i hans öra. Han såg chokat på mig men nickade. Jag gick snabbt emot Ezra och så gick vi ut.
- vad vill du. Sa jag surt.
- få en till chans. Sa han och jag bara skrattade.
- varför. Sa jag
- för att jag saknar dig. Sa han.
- jag saknar dig med men seriöst så vet jag inte om jag kan lita på dig. Sa jag för det var faktiskt sant.
- men vad ska jag göra för att få dig att tro på mig. Viskade han.
- jag vet inte. Sa jag
- snälla ge mig en till chans. Sa han.
- okej men en chans inte mer. Sa jag och han nickade innan han kysste mig på munnen och gick iväg. Jag vinkade snabbt mot honom innan jag gick in igen där Fredo stod.
- hur gick det? Frågade han.
- han fick en till chans. Sa jag bara innan jag gick förbi honom och gick in i köket för alla tjejerna stod och lagade mat.
- vill ni ha hjälp med nått? Frågade jag Pattie som jag fått reda på att hon hette.
- visst du kan väll skära Grönsakerna. Sa hon och jag nickade och hämtade kniv, grönsaker och skärbräda.

Justins perspektiv: Ezra hade varit förbi och jag var väldigt chokad över att han ens vågade visa sitt tryne här.
- Justin lyssnar du. Sa Fredo
- ja jag är här. Sa jag
- hur blev det med Ezra förresten. La jag snabbt till.
- hon tog tillbaka honom men det är nått som säger att han bara kommer skada henne mer en vad han redan har. Sa han.
- håller med. Det är nått som inte stämmer. Förlovning är en stor sak så hur kan man komma över det så snabbt. För på Aria låt det som att dom gjort slut för inte alls länge sen. Sa jag.
- vem var förlovad. Sa en röst. Jag vände mig fort om och såg Ryan, Kenny och Dan stå där med frågande blickar som pendlade mig mellan mig och Alfredo.
- Arias "pojkvän". Sa Fredo och gjorde citattecken över pojkvän.
- har min gosebjörn skaffat en pojkvän och jag har inget fått veta. Utbrast Kenny upprört.
- mm. Sa Fredo.
- vad heter han? Frågade Dan.
- jag tror ni vet vem det är. Ezra fitz. Engelskaläraren på atlanta High. Sa Fredo.
- är min lilla syprinsessa ihop med Ezra. Sa Ryan.
- var inte han förlovad? Frågade Dan.
- jo men hon gjorde slut och sen blev Ezra och Aria ihop. Men nånting säger att han kommer krossa hennes hjärta igen. Sa Fredo.
- vem ska få ett hjärta krossat? Vi kollade snabbt mot dörren där Aria stod med en blick som jag inte kunde tyda.
- ingen. sa vi snabbt.
- ni killar är otroliga. Förresten Ryan jag tror du kommer gilla klänningen jag ska ha på mig imorgon. Sa hon innan hon gick iväg mot köket.
- vadå är hon bra i syslöjd också. Sa Fredo upprört.
- ha tro mig hon äger. Skulle inte förvåna mig om hon äger i musik också eller hur Dan. Sa Ryan.
- jag får tyvärr inte säga nått. Utbrast Dan.
- vadå inte säga? Sa fredo.
- elevens önskning och då får man inte säga. Sa Dan
- men jag är ju målsmannen. Sa Fredo.
- ja men tre saker. Ett. Man måste ha elevens medkännelse vilket vi aldrig skulle få. Två du är bara målsmannen när din mamma inte är hemma. Tre. Din mamma kan lika gärna säga att Lexi kan vara målsman om det är okej för henne.
- sak samma grabbar men ska vi spela Xbox? Sa jag och dom nickade.



Kommentarer
Maria :*

Jätte bra!

2013-08-20 @ 21:26:48
jasmina

jättebra meeeeeeeeer snälllaa snälllaaa läs min novell också? :)

2013-08-20 @ 22:21:24
URL: http://www.justindrewnovell.bloggplatsen.se
Anonym

jättebra meeeeer:)

2013-08-28 @ 21:36:27
jasmina

meeeeeeeeeeer

2013-09-01 @ 13:33:32
URL: http://justindrewnovell.bloggplatsen.se


Kommentera här:


Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback